Elkaar helpen in deze Corona-tijd

 

Verrassing in crisistijd voor zakelijke klanten

Progrezz helpt ondernemers bij Corona crisis

Overal zie je initiatieven om elkaar te helpen in deze Corona-crisistijd. Afgelopen vrijdag verrasten wij onze zakelijke klanten in Zeeland en West-Brabant met een bos tulpen. De reden hiervoor is de ondernemers een hart onder de riem te steken in deze onzekere tijden. Het is goed om aan elkaar te denken als het eens minder gaat. Het mooie is dat de reacties van de klanten uit de emotie kwamen.

Daar doe je het voor, dat is ons cadeautje.

Daarnaast hebben wij om de ondernemers verder te helpen een speciale Corona pagina op de website van Progrezz ingericht, met daarop besparingstips voor ondernemers. Deze pagina is zowel te benaderen door klanten als niet klanten. Ook wij proberen hiermee de ondernemers die het nodig hebben te helpen.

 

Ondernemers kunnen met betrekking tot verzekeringen op diverse punten heel wat besparen

Zo zijn de volgende verzekeringen afhankelijk van de omzet en/of het resultaat dat behaald wordt:
Dit zijn de bedrijf-beroepsaansprakelijkheidsverzekering, de rechtsbijstandsverzekering en de bedrijfsschade-stagnatieverzekering.
In de huidige bizarre tijd is dat de cijfers minder rooskleurig zijn dan voorheen. De vraag die dan belangrijk is, is of de parameters die voor deze verzekeringen gebruikt worden niet aangepast moeten worden. Persoonlijk is Progrezz nu alle zakelijke relaties aan het benaderen met de vraag hoe zij de omzet en het resultaat inschatten. Naar aanleiding daarvan gaan we in overleg met de maatschappij om de premies te verlagen.

Voor ons zit er financieel wel een nadeel aan deze transitie. Immers, door de verlaging van de premie vermindert ook onze beloning die we van de maatschappij ontvangen. Echter in deze tijd vinden wij het belangrijker om elkaar te steunen dan in eigenbelang te denken.

Tot slot vragen wij ons af of de verzuimverzekeringen hun bestaande premie in stand kunnen houden. Als door het noodpakket 90% van de salarissen vergoed worden, waarom zou men dan een verzuimverzekering volledig aanhouden?

Ik ga er vanuit dat iedere tussenpersoon hun klanten over bovenstaande informeert. Maar mochten er ondernemers zijn die hierover willen sparren, laat ze bellen. Adriaan, van Progrezz ,zal in deze periode hen met deze zaken belangeloos op weg helpen.