Begin april kregen wij een schade melding. Onze relatie heeft een mechanisatiebedrijf en had voor een demo een verreiker van € 150.000,- ter beschikking gesteld. Tijdens de demo-periode kwam deze in het water terecht. Doordat het een diepe sloot is, zijn alle kabels, sensoren en de motor onder water komen te staan. Met als gevolg dat de verreiker total loss werd verklaard. Binnen 7 dagen werd de totale schade vergoed. Op dat moment weet zowel de klant, als wij van Progrezz of wij ons werk goed hebben gedaan.
Tijd nemen voor de klant
De klant had in 2021 ons het vertrouwen gegeven om zijn zakelijke verzekeringen voor hem te regelen. Voor wij de verzekeringen over zouden nemen hebben wij gezamenlijk afgesproken, tijd en energie in elkaar te steken, zodat geen van beiden achteraf voor vervelende verrassingen zou komen te staan.
Risico inschatting
Tijdens dit proces leert de klant wie wij zijn en waar wij voor staan. Tegelijkertijd weten wij wat er in de klant omgaat, waar hij naar toe wil en welke risico’s hij heeft. Tijdens de bespreking van deze risico’s geven we ook aan dat volgens ons een bepaald risico te hoog is.
De vraag die dan gesteld wordt, is of hij een bepaald productieproces wel op die manier wil blijven uitvoeren. De ondernemer accepteert het risico, besluit processen anders in te richten of om de werkzaamheden door een ander te laten doen.
Onderhandelingen met verzekeringsmaatschappij
Na dit proces zijn de bestaande verzekeringen waar nodig op essentiële punten, in onderhandeling met de maatschappij, aangepast. Door samen te werken met verzekeringsmaatschappijen die meedenken, kan er i.p.v. een standaard product ook maatwerk geleverd worden. Dit is afgestemd op het risico, dat de klant niet zelf wil of kan dragen.
Voorwaarden en clausules
Nadat alles gereed was, hebben we weer met de klant om de tafel gezeten. Deze keer om uitleg te geven over de dekkingen, clausules en voorwaarden. Dit laatste is essentieel. Als de klant niet aan bepaalde voorwaarden voldoet, is de kans groot dat er bij een eventuele toekomstige schade geen of een beperkte dekking is.
Doordat wij voldoende tijd in de relatie steken om deze te leren kennen, blijkt nu maar weer dat dat dit geen verloren tijd geweest is.
Zoals wij aangeven, wij zijn geen #tussenpersoon maar een #ErBovenopPersoon. Wij zij geen verkopers, maar inventariseren risico’s op gebied van bedrijfsverzekeringen en cyberverzekeringen.
Tot slot: Collega’s van De Zeeuwse, @Paul Willemse, bedankt voor de vele overleggen om deze verzekering klant-specifiek te maken. @Rianne Viergever, dank voor de snelle afwikkeling van de schade.
Ben jij ook #ondernemer, #loonwerker of #agrariër, werkzaam in #Zeeland of #West-Brabant en wil jij naast premie betalen ook nog goed verzekerd zijn voor het moment dat het erop aankomt?
Neem dan contact met ons op en vraag naar Adriaan.
Bel 0164-246499 voor West-Brabant of 0113-700232 voor Zeeland.
Of stuur een e-mail naar: adriaan@progrezz.nl