Terugblik tien jarig bestaan Progrezz
De tijd vliegt! In dit artikel blikken we terug op tien jaar Progrezz. Wat is er in tien jaar tijd allemaal veranderd? Van een eenmanszaak voor pensioenadvies, naar een goed bekendstaand advieskantoor op het gebied van risicobeheersing, bedrijfsverzekeringen en verzuimmanagement.
Progrezz: de start
Persoonlijk ben ik nu meer dan 20 jaar werkzaam in de financiële dienstverlening. Na enige jaren ervaring opgedaan te hebben bij drie traditionele tussenpersonen, heb ik in 2010 mijn eigen bedrijf opgestart op gebied van pensioenen. Als een van de eersten in Nederland behaalde ik mijn bachelor BPLA: “Bachelor of Pensions and Life Assurance” en mocht ik pensioenadvies geven.
Dit was de start van een bedrijf, dat met de tijd mee veranderde en zich aanpaste aan de eisen van de samenleving.
Transparantie bij Progrezz
2012
In het verleden werden er bij pensioenverzekeringen en beleggingsverzekeringen voor een hypotheek redelijk wat “woekerpolissen” aan de man gebracht. Hoewel in 2010 iedereen in onze branche zich bewust was van deze misstand, bleef de correctie uit. Deze ontwikkeling gaf mij de kans om in 2012 de woekerpolischecker te bedenken. Deze tool was online te gebruiken. Binnen 4 minuten had men inzicht. Was er een goed product aangeschaft? Of had men beter op een andere manier voor de aflossing van het huis of pensioen gespaard? De toestroom was indertijd zo enorm, dat zelfs drie jaar later nog vragen kwamen over een mogelijke oplossing.
Ontslagvergoedingen voor personeel Philip Morris
2014
Het kwam voor velen als een donderslag bij heldere hemel: Philip Morris zou stoppen met de sigarettenproductie in Bergen op Zoom. Negenhonderd werknemers kwamen op straat te staan. Dit gegeven was voor mij de reden om voor deze mensen op te komen: hulp bieden om de aangeboden ontslagvergoeding goed te besteden, door middel van het aanbieden van financiële planning.
Innovatief ondernemerschap van Progrezz
2016
In 2016 kwamen de eerste signalen van de ZZP-ers dat zij een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) te duur vonden. Zij konden deze niet betalen of werden niet geaccepteerd door de verzekeringsmaatschappij. Om deze redenen ontwikkelde ik een zeer innovatieve site waarbij het mogelijk is om binnen drie minuten de premie te kunnen berekenen voor een AOV. Het innovatieve was dan ook de rekentool die achter deze site was gebouwd en de snelheid van de rekencapaciteit.
Binnen twee jaar heeft Progrezz hierdoor enorme bekendheid gekregen.
Personeel bij Progrezz
2018
Door de enorme toeloop op de bovenstaande arbeidsongeschiktheidssite, was het onmogelijk alle werkzaamheden op een hoog niveau te halen. Daardoor werd het tijd om personeel aan te nemen. Gezien mijn maatschappelijke betrokkenheid was het voor mij een kleine stap om een vluchteling de kans te geven een nieuw bestaan in Nederland op te bouwen door bij Progrezz te gaan werken. Marsel Hannoun was gevlucht uit Syrië en wilde graag een baan waarin hij zijn vaardigheden ten volle kon benutten. Hij was in Syrië werkzaam in de bankwereld en was tevens ICT-er. Bij mij heeft hij die kans gekregen en genomen. Nu, alweer twee jaar verder, is dit voor ons beiden de beste keuze geweest.
De personele verandering die ik niet zag aankomen was dat mijn vrouw vroeg of zij mij kon ondersteunen. Voor mij persoonlijk betekende dit dat Progrezz blijkbaar een bedrijf begon te worden om trots op te zijn. Op dit moment ben ik samen met Marsel Hannoun en mijn vrouw Alie Schuiling werkzaam in ons mooie bedrijf met als vestigingsplaatsen Goes en Bergen op Zoom.
Herpositionering van Progrezz
2019
Ondertussen bleek, dat mijn passie vooral ligt bij zakelijke verzekeringen en bedrijfsverzekeringen. Vooral het stuk risicobeheersing staat bij mij bovenaan. Hoogste tijd om de herpositionering van Progrezz te benadrukken.
De zakelijke verzekeringsmarkt verandert. Steeds meer verzekeringsmaatschappijen trekken zich terug met betrekking tot het afdekken van bijzondere risico’s. Daarom wordt het steeds moeilijker om specifieke risico’s te verzekeren. Dit is de voornaamste reden om risicobeheersing op de eerste plaats te zetten, in plaats van het verzekeren.
Kleine tussenpersonen worden opgekocht. Grotere tussenpersonen worden groter en de persoonlijke binding met de ondernemer wordt kleiner. Bij Progrezz hebben we besloten om hier niet in mee te gaan. Wij willen geen kantoor overkopen om te kunnen groeien. We kiezen ervoor om juist díe klanten te bedienen die persoonlijke aandacht ook belangrijk vinden. Deze klanten kennen wij goed en zij zijn stuk voor stuk zakelijke vrienden. Weten wat er in hen omgaat en waar ze naar toe willen met hun bedrijf vinden we belangrijk.
Toegevoegde waarde Progrezz
Bij ondernemingen van 3-30 personeelsleden zijn wij van echte toegevoegde waarde. Bij bedrijven van deze grootte zijn wij in staat de ondernemer effectief te helpen met het beheersen van risico’s. Zo borgen wij uw bedrijfscontinuïteit.
Door onze keuze in het bepalen van onze doelgroep willen wij als bedrijf niet verder groeien dan 200 klanten. Op deze manier kunnen wij onze persoonlijkheid en onze service blijven borgen.
Dank voor het vertrouwen,
Adriaan Beirnaert